Energy Success
Around the world Lifestyle Living Perspective

15,000 km by bike from China to England

Josh Reid’s cycling trip lasted 4 months, from Shanghai (China) to Newcastle (UK), passing through 19 countries on 2 continents.

Tháng 7/2019, Josh Reid bắt đầu hành trình hồi hương của mình từ Thượng Hải. Thời tiết lúc đó khá nóng nực. Chàng trai 23 tuổi nhận chiếc xe đạp Giant Revolt Advanced 2 từ nhà máy của hãng nằm trong thành phố.

In July 2019, Josh Reid began his “repatriation” journey from Shanghai. The weather was quite warm at the time. The 23-year-old received the Giant Revolt Advanced 2 bike from his factory in the city.

Với hành trang bao gồm hai chiếc túi treo ở phuộc xe (phần nâng đỡ bánh xe trước), một chiếc túi đựng đồ mùa đông buộc ở tay lái và một chiếc túi còn lại buộc ở yên sau, Josh Reid bắt đầu cung đường đạp xe 15.000km của mình.

The luggage he was taking with him were two bags hanging from the fork (front wheel carrier), one winter bag on the handlebars and the other bag strapped to the backseat, Josh Reid started the cycle in my car 15,000km.

Để định vị, Josh dùng một ứng dụng Maps.me trên điện thoại. Ứng dụng này cho phép sử dụng bản đồ ngoại tuyến tại những nơi không có internet. Anh thường tải một bản đồ vài ngày trước khi vượt qua biên giới vào một đất nước mới và lên kế hoạch cho cung đường đạp xe của mình. Hành trình của tôi khá linh hoạt. Tôi biết hướng mình đi nhưng có thể sẽ rẽ sang đường vòng để đến những nơi tôi muốn ghé thăm.

To locate, Josh uses a Maps.me app on his phone. This app allows you to use offline maps in places where there is no internet. He usually downloads a map a few days before crossing the border to a new country and plans his bike route. “My itinerary is quite flexible. I know the direction I’m going, but I can take a detour to get to the places I want to visit.”

Sơ đồ hành trình qua 15 quốc gia, vượt 15.000km trong vòng 4 tháng để đi từ Trung Quốc về Vương Quốc Anh của Josh Reid.

Map of the journey through 15 countries, more than 15,000 km in 4 months from China to the United Kingdom by Josh Reid.

Josh Reid tries to cycle the farthest each day, averaging about 400 km. From Shanghai, Josh then headed straight for Xi’an, cycling along the ancient Silk Road. No longer a road for the brigades, the Silk Road is today a wide paved highway in western China that crosses the Gobi Desert.

Josh sở hữu một chiếc đệm ngủ có thể thổi phồng để đảm bảo cho một giấc ngủ thoải mái vào ban đêm. Khi đạp xe qua những vùng đất rộng lớn của Trung Quốc, anh thưởng nghỉ trong một chiếc túi ngủ, bên vệ đường, không dựng lều trại. Nhiều người dân tò mò về hành trình của Josh, anh được mời ăn trưa, các tài xế xe tải đôi khi cũng sẽ dừng lại để cùng trò chuyện.

Josh has an inflatable mattress to ensure a comfortable night’s sleep. When cycling through the vast expanses of China, he likes to rest in a sleeping bag, by the side of the road, without pitching a tent. A lot of people are curious about Josh’s route, he’s invited to lunch, truck drivers sometimes stop for a chat.

Josh cho biết, khác với khi đạp xe tại Anh Quốc khi vẫy tay hoặc gật đầu với người đi ngược chiều là điều bình thường. Trong suốt hành trình đi qua nhiều quốc gia châu Á, thay vì vẫy tay, Josh thường dừng lại và trò chuyện. Anh chia sẻ: Mỗi cuộc nói chuyện thường mang đến rất nhiều thông tin giá trị về lộ trình mà tôi nên đi để có nhiều trải nghiệm tuyệt vời hơn.

Josh said that unlike cycling in the UK, it’s okay to wave or nod to people going in the opposite direction. During his journey through many Asian countries, instead of waving, Josh would often stop and chat. He shared: “Each conference often brings a lot of valuable information on the road I should take to have other great experiences.”

Trong suốt hành trình 15.000km, thử thách nhất với Josh là trải nghiệm tại Kyrgyzsta với những con đường cao gần 4.600m so với mực nước biển. Cung đường tôi đạp xe qua gập ghềnh đầy ổ gà, nhưng khung cảnh đẹp đến mức khó tin, hơn bất cứ nơi đâu tôi từng trải nghiệm, Josh nhấn mạnh.

During the 15,000 km trip, Josh’s most difficult experience was the experience in Kyrgyzstan with roads nearly 4,600m above sea level. ”The road I took was bumpy and full of potholes, but the scenery was amazing, better than anywhere I’ve ever experienced, ”Josh said.

Josh chụp hình tại Quảng trường Registan nằm tại trung tâm của thành phố Samarkand khi đạp xe qua Uzbekistan.

Josh took a photo in Registan Square in the heart of Samarkand as he cycled through Uzbekistan.

Tấm ảnh chụp khi Josh cắm trại tại khu vực kiểm sát hải quan Kazakhstan trong suốt 36 tiếng, chờ đợi một chuyến tàu thuỷ vượt biển Caspian.

The photo was taken when Josh “camped” in the Kazakh customs control area for 36 hours, waiting for a ship to cross the Caspian Sea.
Trong bài phỏng vấn với Lonely Planet, chàng trai 23 tuổi cho biết: Bài học lớn nhất tôi nhận ra trong suốt hành trình là nên tin tưởng những người xa lạ và nhận lòng tốt cả họ. Mọi người thân thiện hơn rất nhiều so với tôi từng tưởng tượng, kể cả là khi bị ngăn cách bởi rào cản ngôn ngữ. Tôi được nhiều người biếu đồ ăn, cho ngủ nhờ trong nhiều đền thờ Hồi giáo và những ngôi nhà. Lúc bắt đầu hành trình tôi thực sự choáng ngợp. Nhưng mỗi lần nhấn pedan, tôi thấy mình đến đích gần hơn một chút.

In an interview with Lonely Planet, the 23-year-old said: “The biggest lesson I’ve learned along the way is to trust strangers and accept their kindness. People are much friendlier than they are. ‘they are. I used to imagine, even when separated by a language barrier, I received food and slept by many people in many mosques and houses. trip, I was really shocked. finish line. “

Related posts

Le secret pour rester fort dans ce monde difficile

EnergySuccess

Dangerous Animals You Should Run Away From

EnergySuccess

Most Dangerous Holes On Planet Earth

EnergySuccess

Leave a Comment